Saturday, August 06, 2011

Bulan Puasa : Ape yang korang buat?


Assalamualaikum w.b.t..

Salam Ramadhan Al Mubarak..
Entri kali nie tentang puasa. Sepanjang minggu pertama posa niie apa yang korang buat? Ada wat aktiviti yang berfaedah or tido jer memanjang? Tido banyak pun boleh jadi makruh kan.. So, bagi aku. sepanjang minggu posa nie aku ade la wat aktiviti sikit kat luar. Aku dengan adik aku pergi kursus Biskut Raya yang dianjurkan oleh Kolej Komuniti Sungai Petani. Harga dye RM20/20 jam seorang. Aku banyak belajar cara nak buat biskut raya, pudding and cakes. Termasuk jugak cara2 nak masak masakan dengan menggunakan bahan2 yang betul.
Aku tunjuk kat korang ape hasil dari pegi kursus tu
Biskut Kelapa Oren

Sweet Cashew Nut

Biskut Nestum

 
Coklat
Puding Roti

Sago Gula Melaka
Biskut Rice Crisp (Tak letak coklat as topping)
Biskut Nestum
 Lepas ni xde dah kursus biskut raya. Nak kena aktif balik cari keje. Tak lama lagi nak konvo. Ramai kawan dah dapat keje. Aku jer yang tak keje2 lagi. Takda rezeki lagi kot. huhuhu..
Ok, that's all for today.
Posa jangan tak posa nohhh~~


5 comments:

  1. sabar je la ye...nanti ada rezeki la tu... =)

    ReplyDelete
  2. seronok pegi klas cmni.. woth it.. murah plak tu!

    ReplyDelete
  3. sdap biskut raye....bg la cni sket..byk pon xpe..haha.

    ReplyDelete

Rumors???